Professor: Bag skrantende økonomi i regionale avishuse ligger forsømte lokalmedier

Når de regionale mediehuse er pressede økonomisk handler det bl.a. om skrantende produktudvikling af lokaljournalistikken i ugeaviserne, mener professor i medieledelse ved CBS, Anker Brink Lund. Den køber hverken Jysk Fynske Medier eller Sjællandske Medier, men anerkender behovet for udvikling. Nye digitale lokalmedier kan bane vejen.
Anker Brink Lund, professor i medieledelse ved CBS. | Foto: PER FOLKVER
Anker Brink Lund, professor i medieledelse ved CBS. | Foto: PER FOLKVER

De regionale avishuse har ondt i bundlinjen og har gennem de seneste fem år enten sat penge til eller genereret beskedne overskud. Det viser en opgørelse over de fire største regionale mediehuses resultater, som MediaWatch har foretaget.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også