MediaWatch

JP/Politikens Hus vil tjene hver 10. krone i udlandet i 2025

Med flere udenlandske opkøb og lanceringer har JP/Politikens Hus sat gang i en internationalisering, der skal bidrage med mindst en halv milliard i 2025. Det er handler om at sikre vækst, men lige så meget om at holde sig på tæerne som virksomhed og være attraktiv for talenter, siger topchef Stig Ørskov.

Foto: Linda Johansen

Da JP/Politikens Hus tidligere i år føjede internationalt logo og navn til, JP/Politiken Media Group, var det den nemme, men nok så symbolske del af en større øvelse, der over de kommende år skal transformere selskabet fra national til international mediekoncern med en omsætning på 5 mia. kr. i 2025.

”Vi skal samlet set blive stærkere og udvikle os som virksomhed, for ellers kan vi ikke klare os i konkurrencen med de udenlandske giganter,” siger adm. direktør Stig Ørskov, der peger på tre hovedgrunde til, at internationalisering er næste definerende skridt efter fusionen mellem Politikens Hus og Jyllands-Posten i 2003.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs