MediaWatch

Advokathus kan ikke udelukke yderligere manipulation af annonceindtægter på Børsen

Advokaternes redegørelse konstaterer, at der er "en risiko for", at Børsens manipulation af salgstal kan være gået ud over de 20 annoncesalg, som blev flyttet, for at erhvervsavisen kunne opnå større annoncekompensation, end den var berettiget til.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Det er flytningen af planlagte indtægter fra i alt 20 salg af annoncer i perioden 1. juni til og med 8. juli. 2020, som har gjort, at Børsen har fået knap 51.000 kr. for meget i annoncekompensation i forbindelse med coronanedlukningen sidste sommer. Det har en ekstern undersøgelse fra advokatkontoret Plesner på Børsens foranledning slået fast.

I redegørelsen for undersøgelsen fremgår det imidlertid, at der kan være tale om yderligere manipulation af indtægter, som går udover, hvad der skyldtes flytning af annonceindtægter i den ovennævnte periode.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs