MediaWatch

Amerikanske medier mister læsere og seere i massevis efter Trumps exit

Både skrevne medier og tv-medier i USA har oplevet nedgang i brugertilslutningen, siden Donald Trump forlod præsidentembedet.

Foto: Mike Stewart/AP/Ritzau Scanpix

Flere amerikanske medier har oplevet et drastisk fald i læser- og seertal, siden Donald Trump forlod præsidentposten i begyndelsen af året. Det skriver Washington Post, som selv har mistet 26 pct. af sine unikke besøgende fra januar til februar i år og 7 pct. fra februar sidste år til februar i år.

For The New York Times, som er Washington Posts største konkurrent, er tallene henholdsvis 17 og 16 pct.

Helt dramatisk ser det ud hos CNN, som har mistet 45 pct. af sine seere i løbet af de seneste fem uger. Samtidig har MSNBC tabt 26 pct. af sine seere, mens Fox News har holdt nogenlunde stand og kun mistet 6 pct.

Washington Post understreger, at coronapandemien har påvirket tallene, som helt generelt har været høje det seneste år, men der gøres samtidig opmærksom på, at Donald Trumps gøren og laden har haft voldsom effekt på seertallene. Fra Donald Trump annoncerede sit kandidatur til præsidentposten i 2014 og frem til hans tredje år på posten i 2019, steg seertallene hos de tre største tv-stationer til næsten det dobbelte.

Mere fra MediaWatch

Nent-topchef: Super League kan blive en "episk fiasko"

Storklubberne bag Super League glemmer "fansenes kraft" ifølge Anders Jensen, adm. direktør i Nent, der har investeret store milliardbeløb i tv-rettighederne til de eksisterende fodboldligaer, som nu udfordres af Super League.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs