MediaWatch

Annoncefald lagde pres på Sjællandske Medier i underskudsgivende 2019

Et pres på annonceomsætningen og omstruktureringer var med til at trykke Sjællandske Mediers økonomiske resultater i 2019, hvor indholdssalget til gengæld var stabilt. Opkøb af ugeaviser og coronakrise vil sætte aftryk på 2020.

Foto: Mathias Svold/Ritzau Scanpix

Omkring 20 mio. kr. blev barberet af omsætningen, og et lille overskud i 2018 blev vendt til et underskud i 2019. Det er blandt hovedoverskrifterne i Sjællandske Mediers årsregnskab for 2019.

Medieselskabets omsætning faldt med godt 4 pct. og landede på 428 mio. kr. Resultatet før finansielle poster blev et minus på 8,4 mio. kr. mod et lille plus på omkring 650.000 kr. forrige år. På bundlinjen for 2019 står et minus på 7,4 mio. kr. – Sjællandske Mediers første underskud siden 2009.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs