MediaWatch

Hus Forbi føjer podcast til udbuddet

Mennesker, der ikke nødvendigvis køber Hus Forbi, er målgruppen for ny podcast, som bladet står bag.

Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Hus Forbi, der sætter fokus på hjemløse og socialt udsatte, vil nå andre målgrupper med en ny podcast. Det skriver Jyllands-Posten.

Podcastens første afsnit blev præsenteret tidligere på ugen, og ambitionen er at ramme mennesker, som ikke nødvendigvis køber den trykte avis af Hus Forbis sælgere.

"Med podcasten ønsker vi at nå en yngre målgruppe, som formentlig kender til Hus Forbi, men sjældent køber avisen. Med podcasten gør vi det muligt for langt flere af vores sælgere at fortælle, hvad de har på hjerte," siger Markus Eg, podcastens projektleder, ifølge Jyllands-Posten i en pressemeddelelse.

Hus Forbi blev sendt på gaden i 1996. I første halvår af 2019 havde avisen et læsertal på 604.000 – en fremgang på godt 10 pct. i forhold til året før.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere