MediaWatch

Jysk Fynske Medier vil kigge på titler og oplag for ugeaviser i sparerunde

Pengene på annoncemarkedet går hurtigere mod digitale platforme, og det kan gøre det nødvendigt at sænke oplag eller antallet af ugeaviser i den spareplan, Jysk Fynske Medier gennemfører i efteråret, siger adm. direktør.

Foto: Michael Bager/Fynske Medier/Jysk Fynske Medier.

De varslede besparelser i Jysk Fynske Medier kan betyde ændringer i det regionale mediehus' ugeavisforretning. Det siger Jesper Rosener, koncernens adm. direktør, en uge efter Jysk Fynske Medier meldte ud, at der er afskedigelser på vej i oktober.

"Ugeaviserne har en publicistisk  rolle, så selvfølgelig er vi kede af at skulle reducere på det, men der er ingen tvivl om, at vi kommer til at vurdere på, om der ikke skal reduceres på antallet og antal leveringer i postkasserne," siger Jesper Rosener.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs