MediaWatch

Berlingske Media fordoblede overskuddet i 2018 efter gennemgribende omlægning

Lavere omkostninger var med til at give en stærkt forbedret indtjening for Berlingske Media sidste år trods omsætningsfald. Det viser årsregnskabet for koncernen, der for første gang giver indblik i økonomien i de enkelte udgivelser.

Foto: Scanpix Ritzau/Sarah Christine Nørgaard

Selvom der blev skåret over 100 mio. kr. af omsætningen i 2018, kan Berlingske Media fremvise bedre takter på bundlinjen sidste år. Det fremgår af selskabets årsregnskab.

Omsætningen landede på lige under 1,1 mia. kr. Det er 109 mio. kr. mindre end året forinden. Til gengæld voksede driftsresultatet til 96 mio. kr. – tæt på en fordobling – mens resultatet på nederste linje i regnskabet viser 27,4 mio. kr. – dobbelt så meget som i 2017.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs