MediaWatch

Nordjyske-direktør: "Vi har ryddet op og taget tyren ved hornene"

En nedskrivning på printmedierne og pres på avisforretningen sendte Nordjyske Medier i rødt i 2018. Ny adm. direktør for det regionale mediehus afblæser imidlertid krisesnak: "Vi tager nogle geværgreb nu, der gør os mere klar til fremtiden."

PR/Nordjyske Medier
Morten Vinther Jensen, adm. direktør, Nordjyske Medier. Foto: PR/Nordjyske Medier

Det var med røde tal på bundlinjen, at Nordjyske Mediers nye adm. direktør, Morten Vinther Jensen, lukkede det første årsregnskab efter at have sat sig i stolen i august.

Mens omsætningen faldt med 5 pct. til 822 mio. kr., landede driftsresultatet før af- og nedskrivninger på 55,6 mio. kr. mod 60 mio. kr. i 2017. På bundlinjen trak en 30 mio. kr. stor nedskrivning på goodwill på printaktiviteter årsresultatet i minus med 20 mio. kr. før skat og 30 mio. kr. efter skat.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere