MediaWatch

Nordjyske-direktør: "Vi har ryddet op og taget tyren ved hornene"

En nedskrivning på printmedierne og pres på avisforretningen sendte Nordjyske Medier i rødt i 2018. Ny adm. direktør for det regionale mediehus afblæser imidlertid krisesnak: "Vi tager nogle geværgreb nu, der gør os mere klar til fremtiden."

Morten Vinther Jensen, adm. direktør, Nordjyske Medier. | Foto: PR/Nordjyske Medier

Det var med røde tal på bundlinjen, at Nordjyske Mediers nye adm. direktør, Morten Vinther Jensen, lukkede det første årsregnskab efter at have sat sig i stolen i august.

Mens omsætningen faldt med 5 pct. til 822 mio. kr., landede driftsresultatet før af- og nedskrivninger på 55,6 mio. kr. mod 60 mio. kr. i 2017. På bundlinjen trak en 30 mio. kr. stor nedskrivning på goodwill på printaktiviteter årsresultatet i minus med 20 mio. kr. før skat og 30 mio. kr. efter skat.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs