MediaWatch

"Jeg gætter på, at vi har 2-3 år til at få Politiken Historie til at flyve"

Politikens nye historiemagasin får som eneste aktivitet hjemsted i nyt aktieselskab. "Det er svært at undgå at blive en lille fisk i et stort hav, hvis man ikke har en struktur omkring nye initiativer," siger direktør om konstruktionen.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix/Arkiv

Politiken Historie er navnet på et nyt medie, som Politiken løftede sløret for i går, torsdag. Mediet skal bestå af et trykt magasin, der udkommer seks gange årligt, podcasts og live-arrangementer.

Det nye tiltag er ikke placeret i moderselskabet JP/Politikens Hus, men derimod i det nyoprettede  Politikens Udviklingsselskab A/S, der blev stiftet i al stilfærdighed tidligere på året og har Politikens kommercielle direktør, Natasha Brandt, som formand.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Financial Times opruster i USA

Det britiske erhvervsmedie vil fiske flere amerikanske læsere og etablerer nye redaktioner i Houston og Hollywood, der skal styrke dækningen af to erhvervssektorer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs