MediaWatch

"Jeg gætter på, at vi har 2-3 år til at få Politiken Historie til at flyve"

Politikens nye historiemagasin får som eneste aktivitet hjemsted i nyt aktieselskab. "Det er svært at undgå at blive en lille fisk i et stort hav, hvis man ikke har en struktur omkring nye initiativer," siger direktør om konstruktionen.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix/Arkiv

Politiken Historie er navnet på et nyt medie, som Politiken løftede sløret for i går, torsdag. Mediet skal bestå af et trykt magasin, der udkommer seks gange årligt, podcasts og live-arrangementer.

Det nye tiltag er ikke placeret i moderselskabet JP/Politikens Hus, men derimod i det nyoprettede  Politikens Udviklingsselskab A/S, der blev stiftet i al stilfærdighed tidligere på året og har Politikens kommercielle direktør, Natasha Brandt, som formand.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs