MediaWatch

"Hvis du ved, hvad dine kunder vil have, hvornår og hvordan, er der ingen, der sætter spørgsmålstegn ved prisen"

Selvom Google og Facebook støvsuger annoncemarkedet, har danske medier ikke tabt kampen, hvis de kobler data, teknologiforståelse og storytelling, siger tech-iværksætter, tidl. Disney-chef og nyt bestyrelsesmedlem i JP/Politikens Hus, Rene Rechtman.

Foto: Rasmus Weng Karlsen

Det gik forholdsvis ubemærket hen over Mediedanmark, da JP/Politikens Hus 1. februar annoncerede en udskiftning i bestyrelsen. Efter fire år forsvandt Vagn Sørensens navn fra kredsen af 10 bestyrelsesmedlemmer. Ind kom Rene Rechtman.

Spørger man TV 2's nyudnævnte bestyrelsesformand Jimmy Maymann, der er tidligere direktør for Huffington Post, er det ikke så mærkeligt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs