MediaWatch

Aller-chef ser potentiale i mikrobetaling: Se på spilmarkedet

Mikrobetaling: Mens flere mediehuse er skeptiske over for digital stykbetaling for indhold, ser bladhuset Aller Media positivt på muligheden. To centrale forudsætninger skal dog være på plads, mener salgsdirektør, som peger på, mikrobetaling har vundet indpas i andre brancher.

Christoph Nørgaard, ny direktør for Salg og Marked i Aller Media. | Foto: PR/Aller Media

Når andre brancher som spilindustrien med succes arbejder med mikrobetaling i eksempelvis spilapps, vidner det om, at det kan lade sig gøre at omvende forbrugerne til stykbetaling, mener salgs- og markedsdirektør i Aller Media, Christoph Nørgaard.

MediaWatch har bedt ham give sit besyv med i forhold til udviklingen af styksalgsmuligheder i mediebranchen. Bladhusets adm. direktør Lars Matjeka har tidligere fortalt, at Aller leger med tanken om at implementere mikrobetaling - og andre former for betalingsmure - for sit digitale indhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs