MediaWatch

Tidligere borgmester bliver partner i kommunikationsbureau

Den forhenværende børne- og ungeborgmester i København for Venstre, Pia Allerslev, er trådt ind i et lille kommunikationsbureau som partner.

Pia Allerslev har tidligere været børne- og ungeborgmester i København, og efter et halvt år som selvstændig konsulent bliver hun nu partner i kommunikationsbureauet Sincera. | Foto: ritzau/Scanpix/Sarah Christine Nørgaard

Pia Allerslev, der har været børne- og ungeborgmester for Venstre i København, er blevet partner i kommunikationsbureaet Sincera. Det skriver Berlingske Business.

"Som et formålsorienteret bureau arbejder Sincera kun med opgaver, som handler om at forandre verden. Det gør indtryk at se, hvad markedsføring og kommunikation også kan i en anden kontekst, som ikke handler om at sælge kommercielle produkter eller et tilfældigt budskab. Jeg kan bruge mit netværk og mine erfaringer fra mange år i politik. De to partnere har klaret sig glimrende uden mig indtil nu, men sammen håber vi at kunne tage det hele et skridt højere op," siger Pia Allerslev til Berlingske Business.

Bureauet er oprindeligt stiftet af Kim Hellmuth og Niels Damgaard-Jensen i december 2007 og står bag kampagnerne "Giv livet videre", som skal hjælpe til, at danskerne tager stilling til organdonation, og "Hvor svært kan det være", som skal få handicapede børn og unge til at dyrke idræt, skriver erhvervsmediet.

De opgaver, Sincera påtager sig, bevæger sig hovedsageligt inden for virksomheders samfundsansvar - CSR (Corporate Social Responsibility) - adfærd og sociale opgaver, lyder det.

Også Pia Allerslevs tidligere borgmesterkolleger Morten Kabell, tidligere teknik- og miljøborgmester for Enhedslisten, og den tidligere sundhedsborgmester fra SF Nina Thomsen, har forladt rådhuset til fordel for lignende stillinger. Morten Kabell er nu ansat som vicedirektør i Copenhagenize Design Company, som rådgiver byer om, hvordan man får cyklen tilbage som transportform. Mens Nina Thomsen er direktør i Mødrehjælpen, skriver mediet.

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs