Forbrugerråd anmelder influencere for brud på markedsføringsloven

Forbrugerrådet Tænk mener at have fundet potentielle brud på markedsføringsloven hos otte influencere og har derfor anmeldt en række sager til Forbrugerombudsmanden.
Influenceren Rasmus Kolbe, der går under navnet "Lakserytteren" erkender dilemmaet og vil ifølge Berlingske være med til at starte en debat. | Foto: Jacob Ehrbahn
Influenceren Rasmus Kolbe, der går under navnet "Lakserytteren" erkender dilemmaet og vil ifølge Berlingske være med til at starte en debat. | Foto: Jacob Ehrbahn

Forbrugerrådet Tænk har anmeldt otte influencere til Forbrugerombudsmanden for bl.a. skjult reklame, brug af børn i markedsføring og eksponering af hård spiritus til børn og unge, skriver Berlingske

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også