Ugens mest virale: Mirakelkuren og den store gevinst
![Bladkiosk. Billedet er ikke fra Kvickly Helsingør. | Foto: JENS DRESLING/POLFOTO/ARKIV](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7489461.ece/ALTERNATES/schema-16_9/lotto-kiosk-blade.jpg)
"Vi aner ikke, hvad vi skal bruge pengene på," sagde kvinden, der er gift og mor til fem, dog da Bt.dk fangede hende kort tid efter for at høre svaret på det store spørgsmål.
Artiklen er denne uges næstmest virale historie på MediaWatchs ugentlige liste med 20.485 delinger, kommentarer og 'likes' på tværs af de sociale netværk.
Ny kur viral vinder
Fra historien om den store gevinst er der dog stadig et stort spring til ugens mest virale historie. I en artikel på Politiken.dk beskrives en ny behandling af diskusprolapser udviklet i Danmark, som ifølge artiklen kan udløse et behov for at skrive lærebøgerne om rygsygdomme om og få Nobelpris-komitéen til at spidse ører. Med 40.395 sociale interaktioner endte den som ugens klart mest virale historie.
På listen over de medier, der havde flest historier med over 800 interaktioner på de sociale medier, kravlede Dr.dk op på den tredje plads, som Bt.dk de fleste andre uge har kunnet kalde deres. Dr.dk havde 64 historier i ugens opgørelse, mens Bt.dk ligger lige efter med 61.
Tv2.dk sidder som vanligt solidt i førersædet et pænt stykke foran de øvrige medier i toppen. I den her uge fik Tv2.dk 116 historier med på listen, mens Eb.dk på andenpladsen endte 72 virale pletskud.
Ugens mest virale historier
Medier med flest virale historier
Medie | Interaktioner | Historier 800+ | Gns. interaktioner/historie | |
---|---|---|---|---|
1. | tv2.dk | 336.821 | 116 | 261 |
2. | ekstrabladet.dk | 217.306 | 72 | 149 |
3. | dr.dk | 301.355 | 64 | 84 |
4. | bt.dk | 211.898 | 61 | 187 |
5. | dagens.dk | 167.791 | 53 | 674 |
6. | politiken.dk | 221.878 | 41 | 244 |
7. | jyllands-posten.dk | 84.797 | 23 | 59 |
8. | mx.dk | 74.815 | 23 | 174 |
9. | b.dk | 60.893 | 22 | 67 |
10. | seoghoer.dk | 49.060 | 11 | 380 |
11. | information.dk | 27.610 | 10 | 39 |
12. | denkorteavis.dk | 29.251 | 10 | 329 |
13. | avisen.dk | 35.633 | 10 | 34 |
14. | fyens.dk | 22.270 | 9 | 16 |
15. | newsbreak.dk | 26.580 | 7 | 48 |
16. | kristeligt-dagblad.dk | 14.216 | 7 | 54 |
17. | finans.dk | 22.788 | 5 | 25 |
18. | tv2nord.dk | 23.490 | 5 | 181 |
19. | borsen.dk | 17.354 | 4 | 57 |
20. | tv3sport.dk | 15.758 | 3 | 36 |
Ekstern lektor Filip Wallberg, der står bag indsamlingen af tallene i "I Like"-projektet, er desuden involveret i @journalistpip og @politikerpip, der retweeter de mest populære tweets fra journalister og politikere på Twitter.