MediaWatch

Egmont Publishing har fundet ny direktør i Norge

51-årige Espen Asheim er ny adm. direktør for Egmont Publishing Norge. Han kommer fra en stilling som konstitueret koncernchef i Bertel O. Steen Invest.

Egmont Publicering Norge får snart en ny mand for enden af bordet.

Valget som ny adm. direktør i Egmont Publishing Norge er således faldet på 51-årige Espen Asheim, oplyser Egmont i en pressemeddelelse.

Espen Asheim kommer fra en stilling som konstitueret koncernchef i Bertel O. Steen Invest. Tidligere har han bl.a. været koncernchef i Via Travel Group Asa, adm. direktør i Elektroskandia AS og adm. direktør i Telenor CTV/Canal Digital Norge.

I jagten på en ny direktør har Egmont søgt efter en leder med bred erfaring inden for både udvikling og forandring, ligesom personens værdier skal matche Egmonts. Det har Egmont fundet i Espen Asheim, fortæller Egmonts danske topchef Torsten Bjerre Rasmussen.

”Mediebranchen forandrer sig hastigt for hver dag, der går. Det er derfor vigtigt, at vi udvikler vores eksisterende magasiner og ugeblade i takt med vores målgrupper. Samtidig skal vi arbejde innovativt med lancering af nye digitale koncepter. Som jeg ser det, er ingen anden virksomhed bedre rustet til det end Egmont,” udtaler Espen Asheim, der glæder sig til at komme i gang med udfordringerne og allerede har mødt ledelsesteamet.

Foruden at blive chef for Egmont Publishing Norge træder Espen Asheim også ind i TV 2’s bestyrelse, hvor han afløser Olav Sandes, som bliver ny TV 2-direktør den 5. januar 2015.

Espen Asheim er uddannet civiløkonom med MBA fra Texas A&M University/Mays Business School, er gift og har tre børn.

Han tiltræder sin nye stilling 1. januar 2015.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs