Stabil tillid til nyheder: Men ingen tegn på opsving i betalingsvillighed

Efter flere år med små skridt mod stigende betalingsvillighed, indikerer årets udgave af ”Danskernes brug af nyhedsmedier” nærmere et stabilt niveau.
Andelen af danskere, der har tillid til nyhedsmedier i Danmark, er relativ stabil, viser den nyeste udgave af "Danskernes brug af nyhedsmedier", der er præsenteret fredag på Folkemødet. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Andelen af danskere, der har tillid til nyhedsmedier i Danmark, er relativ stabil, viser den nyeste udgave af "Danskernes brug af nyhedsmedier", der er præsenteret fredag på Folkemødet. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

For de mediechefer, der håber på en stigende villighed i befolkningen til at betale for nyheder, bliver årets udgave af ”Danskernes brug af nyhedsmedier” en trist læsning. Andelen af danskere, der svarer, at de er villige til at betale for nyheder, er ikke stigende - den er tværtimod faldende.[fakta]

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også