Pluto TV viser reality-serie fra dagligvarekæde

En lidt utraditionel form for tv-produktion får premiere på den annoncefinansierede streamingtjeneste i november.
Discountheltene følger en mrække LIdl-medarbejdere. | Foto: Pr
Discountheltene følger en mrække LIdl-medarbejdere. | Foto: Pr

Dagligvarekæden Lidl har investeret i en ny reality-serie, som får premiere på den gratis annoncefinansierede streamingtjeneste Pluto TV i november. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Serien har fået titlen ”Discountheltene” og følger en række medarbejdere i Lidl i deres arbejdshverdag.

Produktionsselskabet Hou Docs står bag idé og koncept, og serien er blevet produceret i samarbejde mellem Hou Docs og Laud People.

“Konceptet er kun en succes, hvis seerne opfatter serien som interessant og nærværende. Vi har derfor produceret serien på traditionel vis, hvor det første og fremmest handler om at fremelske de interessante historier og de gribende karakterer som i al anden tv-produktion. Det er vi lykkedes med,” udtaler Steffen Hou, der er executive producer på serien.

Serien består af seks episoder og vil blive vist her onsdag fra uge 44 til 48 på Pluto TV.

”Vi er glade for eksklusivt at kunne vise Discountheltene, som er et interessant og nyere underholdningsformat, der går under workplace reality-genren,” udtaler Jesper Dahl, general manager for Pluto TV i Central- og Nordeuropa.

”Vi synes, det er vigtigt at vise danskerne underholdning, der samtidig er informerende – og det er denne serie, som giver et unikt indblik i, hvad det vil sige at arbejde i dagligvarebranchen. Det er med til at understrege vores ambition om at være hjemsted for underholdning i topklasse.”

Pluto TV er ejet af den amerikanske Paramount-koncern.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår