Bureau-topchef: Dem, der ikke forstår at bruge kunstig intelligens, vil helt sikkert blive erstattet af en, der gør

Kunstig intelligens kan med stor fordel få en del af bureauernes rugbrødsarbejde. Men manglende politisk klarhed betyder, at der endnu ikke kan indrykkes annoncer lavet af AI alene, lyder det.
Peter Gottfredsen er adm. direktør for Danmark og Norden i Omnicom Media Group. | Foto: PR/Omnicom Media Group
Peter Gottfredsen er adm. direktør for Danmark og Norden i Omnicom Media Group. | Foto: PR/Omnicom Media Group

I Omnicom Media Group fungerer en række AI-værktøjer som nye og centrale medarbejdere, der nedbringer produktionsomkostningerne og giver kollegaerne af kød og blod overskud til nye opgaver. Teknologien får dog ikke lov til at arbejde selvstændigt - endnu.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også