Bureauer forventer lokalavisers annoncesalg vil falde yderligere i år

Stigende omkostninger, faldende interesse fra annoncører og øget konkurrence fra flere sider har skabt den perfekte storm for lokalavisernes annonceøkonomi. Og den er langt fra ved at drive over.
I 2023 vil man se et fald i printannonceomsætningen for de lokale ugeaviser på omkring 10 pct., vurderer Peter Sevel, der er direktør i bureauet Magna Denmark. | Foto: Colourbox
I 2023 vil man se et fald i printannonceomsætningen for de lokale ugeaviser på omkring 10 pct., vurderer Peter Sevel, der er direktør i bureauet Magna Denmark. | Foto: Colourbox

Faldet i indtægter fra annoncesalg i de lokale ugeaviser vil ikke skifte kurs i 2023 - tværtimod. Ugeaviserne er dog ikke truet på deres relevans som annonceplatform, men af ubalancen mellem stigende udgifter og faldende indtægter. Sådan lyder vurderingen fra to bureauchefer i Omnicom Media Group og Magna Denmark, der begge køber annonceplads i aviserne på vegne af annoncører.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også