Brug af "valgplakater" i markedsføring kan være ulovlig

Havde kommunerne havde opdaget teleselskabet 3’s falske valgplakat, som hang i byrummet i 48 timer, ville det ifølge Roger Buch, centerleder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole have medført et påbud om at fjerne dem og eventuelt en bøde.
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Når virksomheder som 3 og Astralis benytter falske valgplakater til at sælge et kommercielt budskab under valgkampen, så er det på kant med loven, vurderer advokat Heidi Højmark Helveg og Roger Buch, centerleder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, overfor Mediet Markedsføring.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også