Ny mediefestival for startups ser dagens lys

En mediefestival for nye medier bliver lanceret senere på ugen af Prauda – foreningen for eksperimenterende internetmedier. Formålet er at vise innovative medier, "der vil tegne fremtidens medielandskab".

Fredag løber en ny mediefestival af stablen. Bag initiativet står Prauda – foreningen for eksperimenterende internetmedier, som, i samarbejde med Google og Dansk Journalistforbund, ønsker at sætte fokus på nye, innovative medier. Det fremgår af foreningens hjemmeside.

"De seneste par år er der sket virkelig meget i den danske mediebranches vækstlag. Der er enormt mange ildsjæle, der lægger hundredvis af timer om året i at skabe nye redaktionelle profiler, da de ikke føler sig oplyst tilstrækkeligt gennem den traditionelle nyhedsjournalistik,” siger Thomas Noppen, bestyrelsesformand i Prauda, i en pressemeddelelse.

"Med denne festival har vi inviteret både danske og udenlandske medie-startups, der alle har en unik og interessant redaktionel profil, og de skal inspirere gæsterne til at kigge udover de journalistiske rutiner og selv tænke nyt."

Festivalen bliver afholdt på Bremen Teater i København. Blandt deltagerne er den amerikanske radiojournalist og iværksætter Alex Blumberg, der bl.a. var en del af holdet bag den amerikanske podcast "This American Life" og i dag leder podcastselskabet Gimlet Media. Derudover deltager det svenske nyhedsstartup KIT.se samt danske Føljeton og Korrespondenterne, Google og Vices nyligeste forgrening Broadly, der er målrettet kvinder og det unge, nystartede webmagasin Sein.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også