MediaWatch

Politiken Skoleliv i luften: Vi har tre år til at få overskud

Inden for tre år skal Politikens nye satsning på journalistiske nichemedier ala Altinget vise sit værd, forklarer chefredaktør. Torsdag søsættes første medie, Politiken Skoleliv.

Politiken Nicher står designmæssigt på egne ben - avisens klassiske røde brand er på skoleliv.dk skiftet ud med grøn | Foto: Politiken Nicher

Torsdag skyder Politiken sin første nichejournalistiske satsning i gang, når Politiken Skoleliv går i luften.

Mediet er det første fra selskabet Politiken Nicher, som Politiken og ejeren JP/Politikens Hus etablerede i begyndelsen af året. Formålet er todelt. For det første at pilotere omsætningen i den klassiske avisforretning, der går nedad. For det andet at skyde stærkere rødder i markedet og styrke læserloyaliteten med nichemedier, der dykker dybere i kernestofområder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs