MediaWatch

Springer vil være digital etter i USA

Axel Springers køb af Business Insider er kun første led i en offensiv, som skal gøre den tyske mediekoncern til markedsledende på det digitale område i USA - og i alle andre markeder, siger topboss.

Markus Schreiber/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Markus Schreiber

Det er ikke beskedenhed, som kendetegner Mathias Döpfner, adm. direktør hos Axel Springer.

I et interview med Wall Street Journal siger chefen for det tyske mediehus, der sidste år købte Business Insider, og som også har skudt penge i en lang række amerikanske start-up-firmaer i mediebranchen, at Axel Springer vil være "den ledende digitale udgiver" i USA.

Ja, faktisk gælder det ikke alene på den anden side af Atlanten. Også i alle andre markeder, som selskabet går ind i, vil selskabet være nummer ét på den digitale front, udtaler Mathias Döpfner.

Det må i så fald også betyde det danske - eller i hvert fald nordiske - marked, hvor tyskerne har annonceret en Business Insider Nordic-udgave. Der er tale om et engelsksproget erhvervsmedie med en blanding af nyheder fra Business Insiders globale hjemmeside kombineret med danske og nordiske businesshistorier. Udgaven laves i partnerskab med Bonnier Business Media.

Axel Springer vil fokusere på digital ekspansion

Medier: Business Insider bliver ikke en konkurrent

Skandaleramt børshaj bag Business Insider

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere