Bureauer forventer få tilkøb af annoncefrit Facebook og Instagram

Det er desuden ikke til at vide, om EU godtager Metas model, som skal imødekomme strammere lovgivning om samtykke ved målrettede annoncer.
Meta lancerede tidligere i november en ny abonnementsmodel, hvor brugere kan betale sig til ikke at se annoncer på Facebook eller Instagram. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Meta lancerede tidligere i november en ny abonnementsmodel, hvor brugere kan betale sig til ikke at se annoncer på Facebook eller Instagram. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Danske bureauchefer spår lav tilslutning til techkoncernen Metas abonnementsmodel, hvor brugere for 75-90 kr. om måneden kan blive fri for annoncer på de to store platforme Facebook eller Instagram. Det skriver Markedsføring, der har talt med chef for Social Activation hos OMD Mads Løvbjerg og Casper Vahlgren, der leder Social Strategy hos GroupM Nexus.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også