EU-Kommissionen vil have indført mærkat for AI-genereret indhold

Store tech-selskaber skal klart og tydeligt deklarere, når indhold såsom tekst, video og billeder er generereret af AI, mener EU-kommissær, der vil have ordningen til at træde i kraft straks.
Snapchat er blandt techselskaberne med sociale medieplatforme, der har lanceret en chatrobot ved brug af kunstig intelligens. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Snapchat er blandt techselskaberne med sociale medieplatforme, der har lanceret en chatrobot ved brug af kunstig intelligens. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Når selskaber og platforme publicerer indhold, der er skrevet eller genereret af kunstig intelligens som ChatGPT, så skal det klart deklareres med en form for markering, at det er skabt af robotter. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også