Frihedsbrevet har rundet 10.000 medlemmer

Ambitionen er at nå mellem 17.000 og 20.000 medlemmer ved årets udgang, fortæller direktør og chefredaktør. 
Foto: Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Frihedsbrevet har rundet et skarpt hjørne og er nu kommet ”komfortabelt over 10.000” medlemmer, som mediet kalder sine abonnenter. Det fortæller adm. direktør og ansv. chefredaktør Mads Brügger til Journalisten.

”Vores ambition og mål er, at vi så vidt muligt kan blive dobbelt så store i løbet af i år. Ved udgangen af året skal vi gerne have et sted mellem 17.000 og 20.000 medlemmer, for det er der omkring, vi begynder at tjene flere penge, end vi bruger,” siger Mads Brügger til fagbladet.

Han fortæller yderligere, at medlemsbasen er vokset gradvist, siden mediet gik i luften i juni 2021, og at der er fuld opbakning fra mediets aktionærer og bestyrelse.

Foruden abonnementsbetaling er Frihedsbrevet finansieret af en række investorer. I januar overtog Frihedsbrevet radiostationen Den Uafhængige

Med overtagelsen fik Den Uafhængiges abonnenter adgang til Frihedsbrevets indhold. Radiostationens abonnenter fik mulighed for at fortsætte den oprindelige abonnementspris på 59 kr. om måneden i seks måneder, før de ville overgå til Frihedsbrevets pris på 79 kr. om måneden. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også