MediaWatch

Clear Channel halverer underskud i coronapræget år

Outdoorannoncøren Clear Channel blev også i regnskabet for 2021 mærket af coronapandemien, der har fået annoncører til at holde mere på pengene. Ny reklameaftale i Københavns Lufthavn vil give fremgang i år, hvor en sag om aftalte outdoor-rabatter stadig lurer.

Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Det er et skridt i den rigtige retning for outdoorselskabet Clear Channel, at bruttoresultatet blev løftet med næsten 17 pct. til 22,4 mio. kr. Men det er stadig markant under annonceselskabets niveau inden coronapandemien, der i 2019 og 2020 mere end halverede selskabets bruttoresultat. Det fremgår af Clear Channels netop offentliggjorte årsregnskab for 2021.

”Outdoor er en af de mediekategorier, der har været hårdest påvirket af covid-19 og den medfølgende nedlukning af landet. Men der var en stærk forbedring i 2021, hvor outdoor-salget steg,” skriver ledelsen i sin beretning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs