MediaWatch

Nordiske Medier tabte en tiendedel af omsætningen i 2020 – men fik højeste overskud nogensinde

Særligt annonceomsætningen var under coronapres i 2020 for Nordiske Medier. Overskuddet blev det største i selskabets historie.

Jesper Hansen har været adm. direktør for Nordiske Medier siden 2019. | Foto: PR / Nordiske Medier

Coronakrisen var med til at lægge en dæmper på toplinjen i 2020 hos Nordiske Medier, som er ejet af Det Nordjyske Mediehus og udgiver erhvervsmedier i Skandinavien. Ikke desto mindre kan selskabet præsentere det højeste overskud i dets historie, lyder det i en pressemeddelelse.

Nordiske Medier sætter ikke kroner og ører på omsætningen, men oplyser, at den faldt med godt 10 pct. i 2020. Coronakrisen er den primære forklaring på faldet. I den danske del af forretningen faldt omsætningen "marginalt", skriver Nordiske Medier, mens omsætningsnedgangen var større for selskabets svenske aktiviteter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs