MediaWatch

Formand for Zetland: "Der skal ske noget nu. Det skal der"

Væksten i Zetlands abonnementsbase har ikke været tilfredsstillende, siger bestyrelsesformand Stig Myken, der her uddyber baggrunden for, at mediet har givet sig selv 10 måneder til at bevise sin levedygtighed.

Stig Myken, bestyrelsesformand, Zetland. | Foto: PR/Hiper

Zetland har givet sig selv en deadline for at nå breakeven og dermed sat den endelige trykprøvning af konceptet i gang.

Inden for ti måneder skal mediet nå målet – eller være godt på vej til det – om at få 3500 fuldblodsabonnenter ekstra om bord for at ramme de 14.000 betalende medlemmer, der får økonomien til at balancere. Det handler i kroner og øre om at lukke et gap på 350.000 kr. mellem indtægter udgifter i det månedlige budget, men det er samtidig hamskiftet fra startup til levedygtig forretning, der er til eksamen. Hvis Zetland ikke består eksamenen, skal der tænkes i alternativer som nedskalering eller salg.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs