MediaWatch

Facebook gentænker videoplatformen Watch

Facebook ser på mulighederne for at ændre fokus med videosatsningen Facebook Watch, der endnu ikke har formået at blive den konkurrent til Youtube, som selskabet havde håbet på.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Francois Mori

Det kniber for Facebook med at tiltrække publikum til selskabets Youtube-konkurrent, Facebook Watch, og derfor er selskabet i dialog med andre virksomheder om at fokusere sin indsats på brugere på 30 år og opefter frem for den yngre målgruppe. Det skriver CNBC.

Facebook lancerede Facebook Watch i august 2017 som et samlingspunkt for videoindhold, hvor brugere kunne følge med i serier og blive anbefalet andet indhold på baggrund af deres aktiviteter. Bl.a. den amerikanske version af NRK's ungdomsserie "Skam" er blevet vist på Facebook Watch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs