Teenagerne kan ikke lide Snapchats annoncer

Annoncerne i Snapchat flader ikke i teenagernes smag, viser en rundspørge blandt gymnasieelever, der dog er vilde med selve appen.
Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Jae C. Hong
Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Jae C. Hong
AF RITZAU FINANS

Den amerikanske besked-app Snapchat kæmper fortsat med at overbevise "kunderne", især de unge brugere, om at tage selskabets nye annonceformat til sig.

Og nu viser en undersøgelse, at gymnasieelever er vilde med appen, men synes at, annoncerne, der skal betale gildet, er "forfærdelige" og "irriterende".

Nyheden sender aktien i minus med 1,7 pct. til 9,06 dollar fredag.

Det er finanshuset Aegis, som har foretaget en rundspørge på gymnasier i Long Island, hvor 85 pct. af eleverne ikke brød sig om annoncerne, ligesom ingen af de 85 pct. købte eller bad deres forældre kom noget på baggrund af annoncerne i besked-appen.

Undersøgelse viser samtidig, at selve beskedservicen er meget populær, men som Aegis fremhæver det, så er det præcis den del af servicen, der er sværest at tjene penge på.

På den baggrund har Aegis sænket sit kursmål for aktien i Snap til 10 dollar fra 12 dollar, mens anbefalingen er neutral.

Snaps aktie er faldet med næsten 40 pct. i år, hvor it-sektoren ellers er drønet i vejret med næsten 20 pct. i S&P 500.

Selskabet er kommet i problemer, fordi man indførte nye annonceformater. Aktien fik tidligere på året særligt hug, da realitystjernen Kylie Jenner erklærede appen for "død" efter opdateringen, som har kostet selskabet brugere.

/ritzau/FINANS

Snapchat åbner døren for medieaktører

Snapchats topstrateg trækker sig

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også