JP/Politiken tager opgør med annonce-jungle og dropper 200 samarbejder

EU's nye persondataregler og ambitionen om at forbedre annoncemiljøet sender JP/Politikens Hus ud i "grundig sortering" af digitale samarbejdspartnere. Ifølge forskning fra Aalborg Universitet er danske nyhedssites tætvævet med ekstern software. 
Dorthe Bjerregaard-Knudsen, koncerndirektør, JP/Politikens Hus. | Foto: Jakob Boserup
Dorthe Bjerregaard-Knudsen, koncerndirektør, JP/Politikens Hus. | Foto: Jakob Boserup

JP/Politikens Hus tager bestik af udviklingen på det digitale annoncemarked, hvor transparens vokser som konkurrenceparameter, og EU's nye persondataregler, GDPR, stiller skrappere krav. Koncernen lukker på den konto døren for mere end 200 samarbejdspartnere, der hidtil har haft adgang til at trække data fra nyhedssites som eb.dk og pol.dk gennem cookies, skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

TV 2's årsregnskab gav anledning til flere tophistorier fra MediaWatch i ugens løb. | Foto: Pr/ Tv 2 Danmark

Briefing: Ugen i mediebranchen