JP/Politiken tager opgør med annonce-jungle og dropper 200 samarbejder

EU's nye persondataregler og ambitionen om at forbedre annoncemiljøet sender JP/Politikens Hus ud i "grundig sortering" af digitale samarbejdspartnere. Ifølge forskning fra Aalborg Universitet er danske nyhedssites tætvævet med ekstern software. 
Dorthe Bjerregaard-Knudsen, koncerndirektør, JP/Politikens Hus. | Foto: Jakob Boserup
Dorthe Bjerregaard-Knudsen, koncerndirektør, JP/Politikens Hus. | Foto: Jakob Boserup

JP/Politikens Hus tager bestik af udviklingen på det digitale annoncemarked, hvor transparens vokser som konkurrenceparameter, og EU's nye persondataregler, GDPR, stiller skrappere krav. Koncernen lukker på den konto døren for mere end 200 samarbejdspartnere, der hidtil har haft adgang til at trække data fra nyhedssites som eb.dk og pol.dk gennem cookies, skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Infomedia fusionerer med det svenske selskab Retriever. | Foto: Infomedia.

    Infomedia fusionerer med svensk selskab

    For abonnenter

    Læs også