Nichemedie knopskyder med portal om databeskyttelse

Det digitale nichemedie Complidia, der har fokus på bl.a. compliance i den finansielle sektor, udvider med ny nichekanal om persondatabeskyttelse.
Foto: Screenshot/Complidia
Foto: Screenshot/Complidia

Der er skrappere regler på vej for håndtering og brug af persondata, når EU's persondataforordning træder i kraft i næste måned.

Med den timing in mente går nichemediet Complidia i luften med en ny kanal, Complidia Privacy.

"Persondataforordningen er over os. Det er vigtig og gennemgribende regulering – og vedrører stort set alle facetter af samfundet. Borgere, virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder," skriver mediet i sin præsentation af portalen.

Complidia Privacy er dedikeret til dækningen af digital forbrugerbeskyttelse og de konsekvenser og udfordringer, det giver for virksomheder og myndigheder.

"Det er vigtigt, fordi det er den første grundlæggende lovgivning, der tager udgangspunkt i et digitaliseret samfund, som mere og mere er baseret på udnyttelse af data. En slags digitaliseringens grundlov. Samtidig kan det være forbundet med dramatiske konsekvenser for virksomhederne, hvis de ikke formår at efterleve de komplekse regelsæt," udtaler redaktør Mikael Winkler i en meddelelse.

Complidia Privacy er den første knopskydning fra nichemediet Complidia Media Group, der gik i luften i efteråret med sitet Complidia Finance, der har fokus på brancheregulering og compliance i den finansielle sektor. Mediet er abonnementsbaseret og udkommer bl.a. med et ugentligt nyhedsbrev.

Investorerne bag selskabet tæller foruden redaktør Mikael Winkler også Michael Kellberg, Jonathan Gilmartin og Jesper Skeel, der er tidligere kommerciel chef for Altinget.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også