Tv-vært udgiver magasin
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8489732.ece/ALTERNATES/schema-16_9/chri%2520chri.jpg)
Mad, mode og skønhed kommer under behandling i et nyt printmagasin, Chri Chri, der netop er kommet på gaden i denne uge, skriver dr.dk.
Bag udgivelsen står tv-værten Christiane Schaumburg-Müller, der også er chefredaktør for udgivelsen og sætter sit præg på forsiden, hvor hun poserer som covergirl i 50er stil.
Forsker og lektor i medievidenskab på Aarhus Universitet, Karen Klitgåård Povlsen, siger til dr.dk, at det er set før, at man bygger et magasin op om et personligt brand, f.eks. med Aller Medias magasin "Isabellas".
Alligevel tager "Chri Chri" genren et stykke længere, end det er set i dansk sammenhæng før, mener hun.
"Hun (Christiane Schaumburg-Müller, red.) bruger sig selv næsten skamløst. Det har vi ikke set før på den måde i Danmark. Der er noget Oprah Winfrey-agtigt over det, og det virker meget amerikansk," siger hun.
Printmagasinet Chri Chri skal udkomme to gange årligt og er vokset ud af onlineuniverset chrichri.dk, der også har Christiane Schaumburg-Müller bag.
Relaterede artikler
Læsertal: Magasinfald rammer Aller hårdest
For abonnenter
Læsertal: Dameblade førte an i faldende ugebladsmarked
For abonnenter