MediaWatch

Aller giver magasiner en overhaling fra A til Q

Ugens relancering af "Q" er det seneste skridt i Allers tilretning og udvikling af magasinporteføljen, siger direktør.

Foto: PR/Aller

Det har ikke skortet på nyheder fra Aller Medias presseafdeling i efteråret. I slutningen af september blev Kig Ind lukket, og Feminas mandskab reduceret med tre medarbejdere. Kort forinden havde Aller annonceret lukningen af træningsmagasinet Move i forbindelse med relanceringen af magasinet Psykologi, som ikke kun skal handle om ånd, men også krop og derfor overtager Move-stoffet og sampakkes med Femina fire gange om året.

Dirigenten bag bag ændringerne er Charlotte Riparbelli, der i begyndelsen af året blev udnævnt til magasindirektør. Hun har efterfølgende trawlet magasinerne igennem for at rette porteføljen til. Direktørens kongstanke ligger i at lave nichemagasiner med et skarpt koncept, men til et bredt publikum - og som ligger rigtigt i markedet i forhold til de andre magasinkort, hun har på hånden.

”Vi har siden foråret arbejdet målrettet med at produktudvikle vores magasiner. Vi har mange magasiner i Aller, og derfor er det vigtigt, at vi ligger rigtigt i forhold til hinanden. På modemagasiner, har vi f.eks. både Elle, IN, Q og Femina, og de skal alle sammen skrive om mode, men i forhold til en specifik målgruppe og niche, så vi har en bred portefølje på tværs af målgrupper,” siger Charlotte Riparbelli.


Tester ny kvindeagenda

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs