Aller giver magasiner en overhaling fra A til Q

Det har ikke skortet på nyheder fra Aller Medias presseafdeling i efteråret. I slutningen af september blev Kig Ind lukket, og Feminas mandskab reduceret med tre medarbejdere. Kort forinden havde Aller annonceret lukningen af træningsmagasinet Move i forbindelse med relanceringen af magasinet Psykologi, som ikke kun skal handle om ånd, men også krop og derfor overtager Move-stoffet og sampakkes med Femina fire gange om året.
Dirigenten bag bag ændringerne er Charlotte Riparbelli, der i begyndelsen af året blev udnævnt til magasindirektør. Hun har efterfølgende trawlet magasinerne igennem for at rette porteføljen til. Direktørens kongstanke ligger i at lave nichemagasiner med et skarpt koncept, men til et bredt publikum - og som ligger rigtigt i markedet i forhold til de andre magasinkort, hun har på hånden.
”Vi har siden foråret arbejdet målrettet med at produktudvikle vores magasiner. Vi har mange magasiner i Aller, og derfor er det vigtigt, at vi ligger rigtigt i forhold til hinanden. På modemagasiner, har vi f.eks. både Elle, IN, Q og Femina, og de skal alle sammen skrive om mode, men i forhold til en specifik målgruppe og niche, så vi har en bred portefølje på tværs af målgrupper,” siger Charlotte Riparbelli.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app