MediaWatch

Aller giver magasiner en overhaling fra A til Q

Ugens relancering af "Q" er det seneste skridt i Allers tilretning og udvikling af magasinporteføljen, siger direktør.

Foto: PR/Aller

Det har ikke skortet på nyheder fra Aller Medias presseafdeling i efteråret. I slutningen af september blev Kig Ind lukket, og Feminas mandskab reduceret med tre medarbejdere. Kort forinden havde Aller annonceret lukningen af træningsmagasinet Move i forbindelse med relanceringen af magasinet Psykologi, som ikke kun skal handle om ånd, men også krop og derfor overtager Move-stoffet og sampakkes med Femina fire gange om året.

Dirigenten bag bag ændringerne er Charlotte Riparbelli, der i begyndelsen af året blev udnævnt til magasindirektør. Hun har efterfølgende trawlet magasinerne igennem for at rette porteføljen til. Direktørens kongstanke ligger i at lave nichemagasiner med et skarpt koncept, men til et bredt publikum - og som ligger rigtigt i markedet i forhold til de andre magasinkort, hun har på hånden.

”Vi har siden foråret arbejdet målrettet med at produktudvikle vores magasiner. Vi har mange magasiner i Aller, og derfor er det vigtigt, at vi ligger rigtigt i forhold til hinanden. På modemagasiner, har vi f.eks. både Elle, IN, Q og Femina, og de skal alle sammen skrive om mode, men i forhold til en specifik målgruppe og niche, så vi har en bred portefølje på tværs af målgrupper,” siger Charlotte Riparbelli.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs