MediaWatch

Magasinhuse kritiserer udspil om digital nulmoms for hastværk

Regeringen spiller lovforslag om digital nulmoms ud, før en analyse af konkurrenceforholdet mellem dagblade og magasiner er færdig. "Vi undrer vi os over hastværket," siger viceadm. direktør hos Bonnier Publications, der ikke er omfattet af momsfritagelsen.

1. juli 2019 bliver en af de bedre i dagbladsbranchen, når regeringen efter planen fjerner momsen på 25 pct. på salget af digitale avisabonnementer. Dermed bliver digitale nyhedsmedier sidestillet med trykte aviser.

Digital nulmoms har længe stået højt på ønskelisten hos Danske Medier, der organiserer en række privatejede medier.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs