Yousee henter 3000 mobilkunder om måneden

Størstedelen af salget sker til kunder, som i forvejen har en tv-løsning, fortæller adm. direktør.
Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv
Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv
RITZAU FINANS

Kabel-tv-selskabet Yousee sælger hver måned mere end 3000 mobilabonnementer til eksisterende tv- og internetkunder og sikrer TDC-ledelsens nattesøvn, skriver Berlingske Business.

Yousee Mobil blev til efter TDC's køb af Onfone i 2011, og har fokuseret på kunder, der har samlet tv, internet og mobil hos en enkelt leverandør.

"Siden sidste år er Yousee Mobil vokset med næsten 50.000 kunder. Vi får 3000-4000 nye mobilkunder ind hver måned, og de seneste seks måneder har vi ikke tabt mobilkunder til nogen som helst andre, hverken internt i TDC eller til vore konkurrenter," fastslår René Brøchner, adm. direktør hos Yousee.

Vigtig brik i TDC

Ifølge direktøren har Yousee de seneste 18 måneder været det hurtigst voksende mobilselskab herhjemme, og omkring 90 pct. af salget sker til kunder, der i forvejen har en tv-løsning - og med 1,1 mio. tv-kunder er der rigeligt at tage af.

Da kunderne har samlet løsningerne hos Yousee, er resultatet også et højere gennemsnitsforbrug per kunde. Hvor en privatkunde månedligt bruger 114-116 kr. hos TDC, er det tal hos Yousee steget 20 kr. hver måned siden januar.

"Yousee er en meget, meget vigtig brik i at bremse tilbagegangen i TDC og fastholde omsætning og indtjening. Jo mere success Yousee har med at krydssælge produkter, jo bedre er det for TDC, og jo mere roligt kan ledelsen sove om natten i forventning om, at kunderne også er der næste morgen," siger Sydbanks senioranalytiker Morten Imsgard til Berlingske.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også