Yousee henter 3000 mobilkunder om måneden

Kabel-tv-selskabet Yousee sælger hver måned mere end 3000 mobilabonnementer til eksisterende tv- og internetkunder og sikrer TDC-ledelsens nattesøvn, skriver Berlingske Business.
Yousee Mobil blev til efter TDC's køb af Onfone i 2011, og har fokuseret på kunder, der har samlet tv, internet og mobil hos en enkelt leverandør.
"Siden sidste år er Yousee Mobil vokset med næsten 50.000 kunder. Vi får 3000-4000 nye mobilkunder ind hver måned, og de seneste seks måneder har vi ikke tabt mobilkunder til nogen som helst andre, hverken internt i TDC eller til vore konkurrenter," fastslår René Brøchner, adm. direktør hos Yousee.
Vigtig brik i TDC
Ifølge direktøren har Yousee de seneste 18 måneder været det hurtigst voksende mobilselskab herhjemme, og omkring 90 pct. af salget sker til kunder, der i forvejen har en tv-løsning - og med 1,1 mio. tv-kunder er der rigeligt at tage af.
Da kunderne har samlet løsningerne hos Yousee, er resultatet også et højere gennemsnitsforbrug per kunde. Hvor en privatkunde månedligt bruger 114-116 kr. hos TDC, er det tal hos Yousee steget 20 kr. hver måned siden januar.
"Yousee er en meget, meget vigtig brik i at bremse tilbagegangen i TDC og fastholde omsætning og indtjening. Jo mere success Yousee har med at krydssælge produkter, jo bedre er det for TDC, og jo mere roligt kan ledelsen sove om natten i forventning om, at kunderne også er der næste morgen," siger Sydbanks senioranalytiker Morten Imsgard til Berlingske.
/ritzau/FINANS
Relaterede artikler:
Pressechef stopper i TDC
For abonnenter