MediaWatch

Yousee henter 3000 mobilkunder om måneden

Størstedelen af salget sker til kunder, som i forvejen har en tv-løsning, fortæller adm. direktør.

Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv

Kabel-tv-selskabet Yousee sælger hver måned mere end 3000 mobilabonnementer til eksisterende tv- og internetkunder og sikrer TDC-ledelsens nattesøvn, skriver Berlingske Business.

Yousee Mobil blev til efter TDC's køb af Onfone i 2011, og har fokuseret på kunder, der har samlet tv, internet og mobil hos en enkelt leverandør.

"Siden sidste år er Yousee Mobil vokset med næsten 50.000 kunder. Vi får 3000-4000 nye mobilkunder ind hver måned, og de seneste seks måneder har vi ikke tabt mobilkunder til nogen som helst andre, hverken internt i TDC eller til vore konkurrenter," fastslår René Brøchner, adm. direktør hos Yousee.

Vigtig brik i TDC

Ifølge direktøren har Yousee de seneste 18 måneder været det hurtigst voksende mobilselskab herhjemme, og omkring 90 pct. af salget sker til kunder, der i forvejen har en tv-løsning - og med 1,1 mio. tv-kunder er der rigeligt at tage af.

Da kunderne har samlet løsningerne hos Yousee, er resultatet også et højere gennemsnitsforbrug per kunde. Hvor en privatkunde månedligt bruger 114-116 kr. hos TDC, er det tal hos Yousee steget 20 kr. hver måned siden januar.

"Yousee er en meget, meget vigtig brik i at bremse tilbagegangen i TDC og fastholde omsætning og indtjening. Jo mere success Yousee har med at krydssælge produkter, jo bedre er det for TDC, og jo mere roligt kan ledelsen sove om natten i forventning om, at kunderne også er der næste morgen," siger Sydbanks senioranalytiker Morten Imsgard til Berlingske.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs