DR's sexisme-dokumentar høster over en million seere
1,235 mio. gange har danskerne zappet hen til, eller trykket afspil på første afsnit af DR’s dokumentarserie ”Sexisme i musikbranchen,” der er produceret af Impact Tv. Det skriver Ekstra Bladet på baggrund af tal fra DR.
Tallene dækker dels on demand-sening på streamingplatformen DRTV og på traditionelt tv fra premieren mandag i sidste uge til og med den følgende søndag. Seriens andet afsnit er blevet set 913.000 gange, og det er relativt høje seertal for en dokumentarserie, hvilket glæder public service-stationens dokumentarchef Mikala Krogh ifølge Ekstra Bladet.
”Det vigtigste for os har været at få sat en debat om strukturel sexisme i musikbranchen i gang. Det, synes vi, er lykkedes. Vi er selvfølgelig meget glade for, at så mange har valgt at se med på dokumentaren og tage stilling i debatten. Et seertal på mere end 1,2 mio. på første afsnit vidner om en stor interesse for emnet,” skriver hun i et svar til avisen.