Streamingstatus: Unge bruger over tre gange så meget tid på Youtube som på TV 2 Play

Tal fra Nielsen viser, hvor meget tid danskere på 15-35 år bruger på udenlandske platforme. Direktører fra DR og TV 2 anerkender udfordringen, men fremhæver, at de har kontakt med 90 pct. af danske unge ugentligt på tværs af platforme.
Foto: Uffe Weng
Foto: Uffe Weng

Mens unge mediebrugere ser forsvindende lidt public service-indhold på lineært tv, kæmper DR og TV 2 for at holde forbindelsen til aldersgruppen via sine streamingplatforme.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også