MediaWatch

Ny dansk Discovery-chef: Nordisk enhed styrker streamingmuskler

Sammenlægningen af den nordiske organisation skal give Discovery Networks flere kræfter til at rykke længere frem på streamingbanen, lyder det fra ny nordisk salgsdirektør, der også bliver daglig leder af den danske forretning.

"Vi kigger hele tiden på, hvordan og hvor vi kan optimere og effektivisere," siger Kasper Kryger om omlægningen i Discovery, der bl.a. skal frigive ressourcer til indhold. Foto: PR/Discovery Networks

Discovery Networks' streamingforretning med Dplay i centrum skal have et mere markant spark bagi med ny organisering af den nordiske forretning. Sådan lyder det fra ny nordisk salgsdirektør Kasper Kryger, der også kommer til at stå i spidsen for den daglige drift af Discoverys danske aktiviteter.

Den nye opbygning af Discovery betyder, at forretningen samles på tværs af Norden med Nickas Norrby, hidtidig topchef for Discovery i Sverige, i spidsen. Kasper Kryger træder ind i den nordiske ledelse som salgsdirektør, mens Christian Kemp, adm. direktør for Discovery i Danmark, forlader tv-selskabet efter 15 år, heraf 7 år som topchef.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere