MediaWatch

Ny dansk Discovery-chef: Nordisk enhed styrker streamingmuskler

Sammenlægningen af den nordiske organisation skal give Discovery Networks flere kræfter til at rykke længere frem på streamingbanen, lyder det fra ny nordisk salgsdirektør, der også bliver daglig leder af den danske forretning.

"Vi kigger hele tiden på, hvordan og hvor vi kan optimere og effektivisere," siger Kasper Kryger om omlægningen i Discovery, der bl.a. skal frigive ressourcer til indhold. | Foto: PR/Discovery Networks

Discovery Networks' streamingforretning med Dplay i centrum skal have et mere markant spark bagi med ny organisering af den nordiske forretning. Sådan lyder det fra ny nordisk salgsdirektør Kasper Kryger, der også kommer til at stå i spidsen for den daglige drift af Discoverys danske aktiviteter.

Den nye opbygning af Discovery betyder, at forretningen samles på tværs af Norden med Nickas Norrby, hidtidig topchef for Discovery i Sverige, i spidsen. Kasper Kryger træder ind i den nordiske ledelse som salgsdirektør, mens Christian Kemp, adm. direktør for Discovery i Danmark, forlader tv-selskabet efter 15 år, heraf 7 år som topchef.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs