MediaWatch

Nye dommerpauser i fodbold kan skabe nye reklameblokke

Videosystemet VAR, som giver fodbolddommere mulighed for at gense spilsituationer, repræsenterer ifølge rådgiver en stor kommerciel muilghed, hvis opholdene afsættes til reklame.

Dommer Björn Kuipers gennemser en situation i Champions League-semifinalen mellem Manchester City og Tottenham i april. | Foto: Paul Childs/Reuters/Ritzau Scanpix

Der er potentielt store penge at hente for rettighedshaverne, hvis der placeres reklamer i pauserne i fodbold, hvor VAR, Video Assistant Referee, tages i brug. Det skriver Financial Times.

VAR-situationerne medfører et ophold i spillet, som repræsenterer en anseelig kommerciel værdi, hvis der lægges reklamer ind i pauserne, lyder det fra Tim Crow, rådgiver inden for sportsmarkedsføring, over for Financial Times.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs