MediaWatch

Boxer føjer streamingtjeneste fra Discovery til tilbuddet

Discoverys Networks' streamingtjeneste Dplay får plads i tv-distributøren Boxers produktudbud. Discovery er åben for flere partnerskaber.

Christian Kemp, adm. direktør for Discovery Networks (tv.), og Ulf Lund, adm. direktør for Boxer. | Foto: Krestine Havemann/Discovery Networks Danmark

Tv-distributøren Boxer fortsætter med at føje streamingtjenester til tilbuddet til kunderne og kan i dag præsentere en aftale med Discovery Networks. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Aftalen betyder, at 165.000 Boxer-kunder året ud har fri adgang til Discoverys streamingtjeneste Dplay. Aftalen gælder fra 8. maj.

"Aftalen med Boxer breder Dplay ud til flere danskere. Vi styrker kendskabet til tjenesten og øger tilgængeligheden af vores kanaler og programmer for de danske seere. Så vi er meget tilfredse med aftalen og er selvfølgelig åbne for flere partnerskaber, der kan skubbe til den udvikling," siger Christian Kemp, adm. direktør for Discovery Networks Danmark, i meddelelsen.

Boxer har i forvejen lavet en aftale med først TV 2 om tjenesten TV 2 Play, ligesom Viaplay, som Nordic Entertainment Group står bag, bliver en del af tv-distributørens tilbud til kunderne.

"Med Dplay får vores kunder endnu mere frihed til at se deres foretrukne indhold, når det passer dem, og vi er stolte over, at Discovery har valgt os som lanceringspartner. Dplay er ekstra relevant for netop vores kunder, fordi tjenesten bygger oven på nogle af de mest sete tv-kanaler i Boxers udbud," siger Ulf Lund, adm. direktør for Boxer, i meddelelsen.

Parterne oplyser, at Boxer-kunder med pakkerne Max og Mix får adgang til Discoverys tjeneste, mens andre kunder kan tilkøbe Dplay "på favorable vilkår". Det oplyses ikke, hvilke vilkår der er tale om.

Streamingaftaler er første del af tretrinsraket i Boxers vækstplaner

TV 2 og Boxer er åbne for flere samarbejder om streaming 

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs