MediaWatch

Discovery klager over norske TV 2's public service-aftale

Konkurrenter på det norske tv-marked er ikke tilfredse med den public service-aftale, som den norske stat og TV 2 har indgået, og klager nu over den.

Foto: PR/Egmont

Norske TV 2, der er ejet af Egmont, og den norske stat indgik i september en aftale om TV 2's fremtidige produktion af public service-indhold. Den aftale udløser nu en klage fra Discovery Networks, der får opbakning af Nordic Entertainment Group, skriver Dagens Næringsliv.

Blandt elementerne i aftalen mellem TV 2 og den norske stat er, at TV 2 kan blive kompenseret med op til 135 mio. norske kr. årligt i den femårige periode, som aftalen løber, for at producere public service-indhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs