MediaWatch

Blu løftede bundlinjen for fjerde år i træk

Salg af både gamle og nye tv-formater hævede top- og bundlinje til det højeste siden 2010 hos Blu, der gør klar til et år, hvor flagskibet og rygraden i forretningen, "X Factor", rykker kanal.

Foto: Bjarne Bergius Hermansen/PR/DR

Tv-producenten Blu har haft fartpilot på resultatudviklingen de seneste år. Sidste år havde produktionsselskabet, der bl.a. står bag "X Factor", yderligere vokseværk, viser årsregnskabet for 2017.

Driftsresultatet voksede med 50 pct. og rundede 10 mio. kr. ud af en bruttofortjeneste, der steg med en tredjedel og nåede over 20 mio. kr. På bundlinjen præsenterede selskabet et tocifret millionoverskud før skat på 10 mio. kr. mod 6,6 mio. kr. året før - mens årsresultatet også voksede 50 pct. til 7,8 mio. kr. fra 2016-resultatet på 6,6 mio. kr.  Væksten var samtidig høj nok til at finansiere en udvidelse af medarbejdertallet fra 53 til 64.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs