MediaWatch

Viacom lancerer streamingapp til småbørn i Danmark

Streamingapp fra Nickelodeon, som er målrettet børn i dagsinstitutionsalderen, lanceres på det danske marked.

/ritzau/AP/Mark Lennihan
Foto: /ritzau/AP/Mark Lennihan

Nickelodeon, som ejes af Viacom, har lanceret sin streamingapp, Nick Jr. Play, som er målrettet børn i dagsinstitutionsalderen, på det danske marked. Det skriver TBI Vision.

Det er Yousee, der står bag udbredelsen af appen på det danske marked, som kan bruges på enheder med Apples eller Googles styresystem.

Lanceringen i Danmark sker som et led i en mindre international udrulning, som også inkluderer Storbritannien. Ifølge Viacom vil selskabet fortsætte udbredelsen til flere udenlandske markeder "i de kommende måneder", rapporterer TBI Vision.

Indholdet på Nick Jr. Play består bl.a. af episoder af Dora the Explorer og Paw Patrol.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen – medieforlig special

Det er næppe gået din næse forbi, at mediemøllen har været på overarbejde i løbet af den forgangne uge, hvor medieforhandlingerne nåede nye højder. Dét kan du blive klogere på i vores special edition-overflyvning over ugens mediepolitiske gang i Mediedanmark.

Regeringen opgiver TV 2-salg

Efter Dansk Folkepartis afvisning af at sælge 40 procent af tv-stationen i den kommende medieaftale opgiver kulturminister Mette Bock nu ævred.

S-formand: Vi er ude af medieforhandlingerne

Mette Frederiksen, Socialdemokratiets formand, slår efter et møde i Finansministeriet fast, at partiet endegyldigt har forladt forhandlingerne om et nyt medieforlig. Dermed peger alt på en smal aftale.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere