MediaWatch

Gyldendal ramte opsving i coronaår – men holdt kun akkurat sorte tal på bundlinjen

Der var fremgang i salget og den underliggende drift hos Gyldendal, som dog måtte se overskuddet dykke kraftigt og nærme sig et rundt nul. 2021 vil byde på ny omsætningsvækst og et forbedret driftsresultat, lyder forventningen.

Morten Hesseldahl, adm. direktør, Gyldendal. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Gyldendal slutter sig til gruppen af forlag, der fik vind i omsætningssejlene i 2020 trods nedlukning af samfundet. Det fremgår af selskabets netop offentliggjorte selskabsmeddelelse.

Omsætningen steg med 2 pct. til 900 mio. kr. i den samlede forlagsgruppe og driftsresultatet – efter af være blevet justeret for påvirkning fra covid-19 og særlige nedskrivninger – blev forbedret fra 37 mio. kr. i 2019 til 61 mio. kr. i 2020. Hvis man tager de negative corona-påvirkninger med i ligningen, var driftsresultatet mere beskedne 8,7 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs