MediaWatch

Ekstra Bladet bortviser sportsjournalist

Ekstra Bladet har valgt at bortvise profileret sportsjournalist. Hans arbejdsmetoder er ikke forenelige med de standarder, som Ekstra Bladet har, skriver avisen.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Sportsjournalist Michael Qureshi er blevet bortvist fra Ekstra Bladet. Det oplyser avisen i en pressemeddelelse.

Begrundelsen lyder, at journalisten har benyttet sig af arbejdsmetoder, der "ikke er forenelige med de standarder, Ekstra Bladet sætter for journalistisk arbejde," skriver avisen i pressemeddelelsen.

"Baggrunden er, at vi nu er blevet bekendt med, at Michael Qureshi før sin ansættelse på Ekstra Bladet har benyttet sig af urigtige navne på kilder, der har optrådt i hans historier. En uacceptabel arbejdsmetode, og havde Ekstra Bladet været vidende om den metode, så havde Michael Qureshi ikke fået ansættelse på Ekstra Bladet for et år siden," skriver Ekstra Bladet videre.

Ifølge pressemeddelelsen har journalisten erkendt at have benyttet samme metode i et enkelt tilfælden i løbet af sin ansættelse på Ekstra Bladet. Avisen vil nu iværksætte en undersøgelse, hvor Michael Qureshis artikler vil blive gennemgået. Det arbejde forventes afsluttet fredag i næste uge.

Michael Qureshi kom til Ekstra Bladet efter flere års ansættelse på BT.

MediaWatch har talt med Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen, som ikke ønsker at kommentere sagen yderligere. Heller ikke Michael Qureshi vil kommentere sagen over for MediaWatch.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs