Regeringen fastholder "Nej tak"-ordning for reklamer efter undersøgelse

Undersøgelse viser ifølge Erhvervsministeriet, at de positive effekter for miljøet ikke står mål med ulemperne, hvis den nuværende reklameordning vendes om til en ”Ja tak”-model.
Erhvervsminister Morten Bødskov (S) mener, at der er større økonomiske ulemper for detailhandlen end gevinster for miljøet ved at skrotte "nej tak"-ordningen. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Erhvervsminister Morten Bødskov (S) mener, at der er større økonomiske ulemper for detailhandlen end gevinster for miljøet ved at skrotte "nej tak"-ordningen. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Regeringen kommer ikke til at bakke op om en ændring af det, der kaldes ”Nej tak”-ordningen for reklamer. Det oplyser Erhvervsministeriet i en pressemeddelelse mandag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også