Svenske medier sætter strøm til forhandlingsorganisation efter dansk forbillede

Den nye organisation har haft første bestyrelsesmøde og skal have gang i forhandlinger om betaling fra techkoncerner for brug af publicistisk indhold.
Foto: Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard

En svensk forhandlingsorganisation med støtte og medlemmer fra et bredt udsnit af svenske medievirksomheder melder sig endelig klar til at få indledt forhandlinger med selskaberne bag Google, Facebook og Bing om rettighedsbetaling. Det skriver Dagens Media.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår